Ćwiczenia na wiele partii mięśniowych vs ćwiczenia izolacyjne. Które są lepsze?

Częstym sposobem klasyfikowania ćwiczeń jest sposób, w jaki trenuje się  swoje ciało i jak wiele grup mięśniowych jest używanych, gdy ćwiczenie jest wykonywane. Możemy je podzielić na 2 grupy ćwiczeń: Ćwiczenia izolacyjne Ćwiczenia złożone (na wiele partii mięśniowych) Wielu ludzie chce jednoznacznej odpowiedzi jak „złożone ćwiczenia są najlepsze”  czy „ćwiczenia izolacyjne są beznadziejne”.  Niestety, to nie jest takie proste. Prawda jest taka, zarówno złożone ćwiczenia jak izolacyjne mogą służyć … Czytaj dalej Ćwiczenia na wiele partii mięśniowych vs ćwiczenia izolacyjne. Które są lepsze?

Wolne ciężary vs trening z własną masą ciała?

Każdy rodzaj treningu jest pożyteczny, niezależnie od tego, co jest Twoim celem. Jednakże niektóre rodzaje ćwiczeń są zdecydowanie bardziej idealne dla niektórych osób na podstawie takich czynników jak poziom doświadczenia, preferencji treningowych, genetyki, i oczywiście celu.  Ćwiczenia z wolnym ciężarem… … to wszelkie ćwiczenia, gdzie opór jest dostarczany przez sztangi, hantle, lub jakikolwiek inny wolny ruchomy obiekt.  Jeśli wdamy w ruch jakąś masę (jak sztanga lub … Czytaj dalej Wolne ciężary vs trening z własną masą ciała?

Mity na temat gubienia wagi.

Utrata wagi jest rzeczą trudną do zrobienia, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, a istnieje tak wiele diet i różnych zasad, że trudno jest być pewnym, co jest faktem, a co jest mitem. Oto mity, z którymi można się spotkać najczęściej. 1. Jedząc mniej na pewno schudniemy. Pierwsze, jedne z największych kłamstw. Chociaż może niezupełnie.Oczywiście, to dobry pomysł, aby jeść mniej, ale jeść mniej tłustych posiłków, które są … Czytaj dalej Mity na temat gubienia wagi.

Sałatki lub owoce do szkoły/pracy. Warto? – #krotkonatemat

Zwykle naszym posiłkiem do szkoły/pracy są różnego rodzaju bułki czy rzeczy kupione na szybko w automatach. Nie dość, że to kaloryczny syf to jeszcze bezwartościowy syf. Owszem, jeśli kogoś nie stać na codzienne branie ze sobą owoców czy robienie sałatek jako przekąskę „pozadomową” niech zjada ten chleb czy bułki – lepsze to niż parogodzinna głodówka. Ale zakładając, że za ok. złotówkę możemy kupić jabłko oraz … Czytaj dalej Sałatki lub owoce do szkoły/pracy. Warto? – #krotkonatemat

5 obowiązkowych aktywności, które pomogą w trzymaniu dobrej formy Twojego mózgu

Nasz mózg jest najważniejszą częścią naszego ciała. Mózg jest tym, co czyni nas ludźmi, posługiwanie się nim to podstawa i nie możemy bez niego żyć. Większość z nas miłuje się w dbaniu o zewnętrzne partie ciała, ale często zostawiając w tyle zdrowie psychiczne. Dlatego w tym poście, mam zamiar przedstawić pięć działań, które uczynią Twój mózg zdrowszym. 1. Zacznij się uczyć innego języka To świetny … Czytaj dalej 5 obowiązkowych aktywności, które pomogą w trzymaniu dobrej formy Twojego mózgu

Jak być szczęśliwym?

Cześć! Cudowny dzień, prawda? A nawet jeśli nie byłby cudowny, to dlaczego? Przecież wciąż żyjesz, widzisz, uśmiechasz się. Samo to, że nauczono Cię w dzieciństwie czytać i pisać jest ogromnym sukcesem. Według danych UNESCO z 2010 roku około 760 milionów ludzi nie potrafi czytać. Mimo to, oni też potrafią wstawać z uśmiechem na twarzy. Satysfakcja, odpoczynek, spełnienie, wiedza. Wszystko to, to jest szczęście. Dla jednego … Czytaj dalej Jak być szczęśliwym?

Jak się uczyć, żeby się nauczyć? 3 przydatne porady

Zdolność szybkiej nauki to ogromny dar. To bardzo, bardzo ogromny dar. Ludzie, którzy potrafią szybko rozumieć nowe rzeczy, łatwo przyswajać nowe informacje i uczyć się przydatnych umiejętności w krótkim czasie mają wyraźną przewagę nad tymi, którzy do nauki podchodzą jak do tortur.  Dobre wieści są takie, że KAŻDY może tak robić, dzięki tym prostym radom poniżej. Zapraszam do czytania! 1. Stawiaj na ilość powtórzeń, nie … Czytaj dalej Jak się uczyć, żeby się nauczyć? 3 przydatne porady

Jak planować posiłki i trzymać się diety? 5 wskazówek

Dobra dieta jest kluczem do szczęśliwego i zdrowego życia. Jeśli chcesz utrzymać wagę, ważnym jest, abyś planował swoje posiłki. Tylko dzięki temu odniesiesz sukcesy. Planując posiłki będziesz lepiej panował nad czasem poświęcanym na ich przygotowanie, pozbędziesz się stresu ze swojego życia i poprawić relacje z domownikami (dobre żarełko zawsze pożądane 😉 ). Dodatkowo, zadbasz dzięki temu o swoje zdrowie fizyczne, no i psychiczne. Każdy może żyć … Czytaj dalej Jak planować posiłki i trzymać się diety? 5 wskazówek

5 porad jak wstawać wcześniej i nie być zmęczonym

Istnieje powszechne przekonanie, że powinniśmy odpocząć od sześciu do ośmiu godzin każdej nocy. Nowsze badania sugerują, że ma to niewielkie przełożenie na rzeczywistość. Szczerze, ważniejszym jest dbanie o jakość snu niż o jego długość. Ponadto, optymalna ilość snu zmienna jest dla każdego z nas, przy czym średnia długość wynosi w sumie od pięciu do dziewięciu godzin. Każdy z nas może być rannym ptaszkiem, niezależnie od … Czytaj dalej 5 porad jak wstawać wcześniej i nie być zmęczonym

7 zdrowych nawyków dla zabieganych nastolatków

Wielu ludzi myśli, że na prowadzenie zdrowego stylu życia trzeba poświęcić wiele czasu.  Musisz wstawać rano, żeby ogarnąć się do szkoły, potem jeszcze prace domowe, tu znajomi, tam obowiązki. Masz wiele rzeczy do zrobienia, rozumiem. Dobre wieści są takie, że wciąż możesz mieć zdrowy lajfstajl. Poniżej znajdziesz 7 protipów, dzięki którym utrzymasz zdrowie, niezależnie od codziennych zadań. Twoje zdrowie, i psychiczne, i fizyczne, jest najważniejsze. … Czytaj dalej 7 zdrowych nawyków dla zabieganych nastolatków